Dlaczego warto łączyć SEO z elementami marketingu internetowego?

Specjaliści w branży SEO coraz wyraźniej widzą, że strony, które bazują na manipulacji i oszukiwaniu swoich klientów, licząc tylko na zysk- są powoli wypierane przez te, które stawiają na jakość i uczciwe podejście do klienta. Przyjęło się, że działania SEO opierają się głównie na tym, by zdobyć klientów. Pozycjonera często nie obchodziło to co się działo z użytkownikiem po wejściu na stronę. Był bowiem rozliczany tylko z pozycji. Teraz musi myśleć o tym, jakie treści internauta zastanie na stronie www, którą pozycjonuje. Inaczej jego działania spełzają na niczym.

Zdobyć użytkownika i otoczyć go opieką

Google dba o użytkowników. Jego misją jest to by dostarczana treść była użyteczna, wartościowa. Polityka Google zakłada, że strona powinna być zoptymalizowana pod wyszukiwarki, strona www powinna być zorientowana na użytkownika, a także dostępna. Strona powinna posiadać treści unikalne, ciekawe, dostosowane do oczekiwań odbiorcy. Dlatego nie można już oddzielać procesu pozyskiwania użytkownika od procesu zatrzymania użytkownika na stronie za pośrednictwem ciekawych treści. Ponieważ okazuje się bowiem, że ciekawa, atrakcyjna treść bardzo pomaga SEO.

Agencje poszerzają swoje usługi SEO

Agencje, które dotychczas specjalizowały się tylko w SEO, muszą poszerzyć swoje usługi. Coraz bliżej im do agencji interaktywnych. Niekiedy pojawia się zarzut, że „nie można robić wiele rzeczy naraz, ponieważ robi się je byle jak”. Trzeba przyznać, że to prawda, ale tylko w odniesieniu do jednego człowieka. Agencje skupiają w sobie wiele osób, każda z nich pełni inną funkcję. Wszyscy razem stanowią zgrany zespół, który jest w stanie sprostać oczekiwaniom Google. Specjaliści zgadzają się, że dla SEO ważny stał się content marketing, czyli tworzenie, publikowanie wysokiej jakości treści, które są użyteczne dla czytelnika (edukują go, doradzają mu etc.) Dziś chyba każda poważnie myśląca agencja SEO nie wyobraża sobie, by prowadzić swoje działania w oderwaniu od content marketingu.

Świat marketingu wciąż się zmienia, jeśli ktoś nie potrafi się przystosować do zmian, zniknie z rynku w mgnieniu oka. Internauci nie reagują na nachalne reklamy, trzeba szukać innego sposobu na dotarcie do nich.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *